شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند؛
سرانجام گمانه زنی ها و حاشیه هایی که از مدت ها قبل مبنی بر تغییر و تحول در راس هدایت نارنجی پوشان جاده مخصوص به گوش می رسید ، به حقیقت پیوست. بر این اساس محمد علی تیموری  رفت و توسلی مهر از ایران خودرو دیزل به سایپا آمد .
کد خبر: ۶۸۰۵۵

تیتر20  -  بر اساس تصمیم هیات مدیره گروه خودروسازی سایپا ، جواد توسلی مهر به عنوان مدیرعامل جدید نارنجی پوشان جاده مخصوص انتخاب شد. شاید تیموری که 15 اسفند در سالروز تاسیس سایپا میزبان مدیران و قطعه سازان بود، تصور نمی کرد که برخلاف شروع سال 1401 امسال دیگر نمی تواند در قامت مدیرعامل سایپا سال نو را تبریک بگوید.
البته وی پیش از این تغییر در یک اقدام نابهنگام و تنها پس از 6 ماه مدیرعامل زامیاد را تغییر داد و طی حکمی صادقی را جانشین علیزاده کرد. با این حال بعد از تنها 4 روز از این تصمیم میزریاست را به توسلی مهر تحویل داد.
در این شرایط توسلی مهر بر خلاف تیموری و با تکیه بر تجربه خود می تواند برخی از نقایص و ضعف ها در دوره مدیرعاملی تیموری را برطرف کند.
توسلی مهر زمانی سکان هدایت ایران خودرو دیزل را در دست گرفت که این شرکت نه تنها جزء شرکت های زیان ده آبی پوشان به شمار می آمد و به شدت دچار افت تولید شده بود ، بلکه در پرداخت حقوق نیز با چالش ها و مشکلات فراوانی مواجه شده بود. 
با این وجود توسلی مهر توانست در این مدت با توجه به استقلالی که از سوی شرکت مادر به وی داده شده بود، برنامه های تحولی خود را پیش برده و اجرا کند.
به نحوی که هم اکنون ایران خودرو دیزل جزء شرکت های سود ده در صنایع خودروسازی کشور به شمار می آید و سهام این شرکت نیز در دو سال اخیر با رشد همراه بوده است.
با توجه به این کارنامه و تجربه به نظر می رسد که توسلی مهر می تواند با بازگذاشتن دست مدیران عامل شرکت های زیرمجموعه گروه خودروسازی سایپا و پرهیز دخالت در کلی ترین و جزئی ترین امور این شرکت ها ، فضای تحرک و تنفس بیشتری به این شرکت بدهد تا بتوانند کار را به درستی پیش ببرند.
همانطور که اشاره شد خود توسلی مهر توانست با اختیارات و دست باز اقدام به اجرای برنامه های تحولی خود در ایران خودرو دیزل کند. به همین علت می تواند پس از آشنایی و آگاهی از وضعیت شرکت های زیرمجموعه و اطلاع از شرایط آنها، خواسته خود را بیان کرده و ادامه مسیر و چگونگی طی آن را به مدیران ارشد این شرکت ها بسپارد.
در واقع گذشته از اینکه این استقلال می تواند باعث افزایش توانمندی وخلاقیت مدیران شرکت های زیرمجموعه گروه شود، می تواند زمان و فرصت بیشتری در اختیار توسلی مهر برای اجرای برنامه هایش بگذارد. 
البته احیاء واحد ارتباطات سایپا نیز باید یکی از اصلی ترین اولویت های مدیرعامل جدیدسایپا باشد. چرا که تیموری به جای درک و نیاز مبرم به پل ارتباطی شرکت با مردم ، برای فرار از پاسخگویی اقدام به تعطیلی این واحد کرد.
این اتفاق در شرایطی رخ داد که با توجه به بحث معوقات ، واردات و محصولات جدید ، اطلاع رسانی از وضعیت شرکت بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می رسید. اما درهر صورت تیموری علاوه بر اینکه در این مدت نتوانست بسیاری از وعده هایش را محقق کند ، امکان ارتباط میان دو طرف را نیز مختل کرد.
بنابراین در کنار افزایش تنوع در سبد محصولات به نظر می رسد که مدیرعامل جدید سایپا کاهش وعده های غیر منطقی و غیر عملی را باید یکی از اولویت های خود قرار بدهد و در کنار آن به طور جدی به دادن اختیارات و فضای حرکت به زیرمجموعه های گروه با دیدی متفاوت نگاه کند. 

در همین شرایط احیای واحد ارتباطات به منظورپاسخگویی به مردم و سهامداران نسبت به عملکرد یکی از دو غول جاده مخصوص نیز باید به طور جدی در دستورکار وی قرار بگیرد.

ارسال نظرات
موضوعات روز